Saturday, October 2, 2010

sepi dalam doa

Tuhanku
kelam sudah rasa kasihku
dosaku semakin bertimbun dusta
berpayungkan jiwa yang buta
porak-peranda segala itu
kering segala air mata ini
memfitnah kesilapan malam

Tuhanku
aku sudah lama derita
menjunjung dosa yang berat berbau
penuh duri yang berbisa luka
bernanah berparut penyesalan
membuat aku tenggelam sudah
peritnya dosa ini...Ya Allah

Tuhanku
seringkali aku bermain kata dusta
mempersenda pahala semalam
keliru dan mematahkan semangat kasih
lena dalam pelukan mabukkan kuasa
menjadi hamba pada dunia kelam
rakus membaham cinta kasih
pecah segalanya

Tuhanku
disaat ini
aku ingin kembali
pada jalan-jalan taubat
jalan yang memberi sinar ketenangan
untuk aku berbicara pada erti dosa semalam
dosa yang membawa aku hanyut keliru
dalam angan-angan nafsu membuta

Tuhanku
sujudku tak akan berhenti
untuk kali ini
berilah aku kekuatan
untuk aku kembali dengan tenang
sebelum
Izrail menjemputku pulang

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.