Saturday, October 2, 2010

hilang sudah rasa kasih

mama
pernahku titipkan cinta itu
mengenal rasa kasihmu
disetiap penjuru kerlipan hatiku
hingga aku keliru dalam kemesraan itu
kerna
kau pergi tanpa kehadiranku

mama
sepi sudah hatiku
hingga aku menyusuri jalan yang berliku
menghimpit suatu penyesalan dalam jiwa
merobek segala rasa persaudaraan
kerna
aku telah membawa hati yang luka

mama
kecewaku membawa keperitan dalam hidupku
ayah dan adik beradik
kutinggalkan sejauhnya
jauh bertahun lamanya
hingga aku telah buta pada segala
kerna
jiwaku kesepian tanpa kehadiran cahaya kasih

mama
aku ingin pulang
kepangkuan yang kutinggalkan
namun
rasa malu ini menghampakan diri
membuat aku keliru dusta
menyesal dalam rintihan taubat
mengharap keredhaan Tuhan
apakah
hilang sudah rasa kasih itu

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.