Tuesday, May 12, 2015

aku rindu mak....

Aku rindu mak...
Sungguh aku rindu mak
Suka duka bersama utuh terjahit disini
Air mataku selalu merinduimu mak
Rindu sangat sangat
Mak
Sejak aku kecil sejak itu aku bersamamu
walau terkadang hatiku merajuk
Walau terkadang kenakalanku membuat mak marah
Tapi aku tahu
Mak seorang insan yang penyayang
Mak sanggup korban kesusahan demi kami
Mak tahu ambil hati
Mak kadang terluka
Mak acap kali menangis
Aku tahu semua itu
Aku rindu mak...
Mak
kenapa mak pergi dulu
Kenapa mak pergi tanpa tinggal pesan
Kenapa mak
selalu ku tanya
Kenapa mak pergi dulu
Sebelum aku bahagiakan mak
Sebelum aku dapat membalas jasa mak
Kenapa
Ku tahu
Tuhan menyayangimu
Hatimu tulus
Kerna itu mak pergi dulu
Nanti banyak dosa kelukaan dari kami
Mak insan mulia
Moga mak damai disana
Mak
maafkan anakmu ini
Doa ku akan terus jadi penemanmu
Doa anak anak soleh
Doa yang meluaskan cahaya kubur mak
Doa yang membuat mak senyum selalu
Doa anak anak yang solat mendoaakan mu
Doa yang terbuka pintu hijab
Kerana
Mak selalu mengerti indahnya beragama
Kerana
Mak selalu meletakkan sejadah untuk aku menunaikan solat
Kerana
Mak selalu mendoakan aku
Terima kasih mak
Aku rindukan mak
Kita jumpa disana
Al fatihah buak mak

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.