Tuesday, September 27, 2011

mak..aku rindukan mu

Mak
aku rindukanmu
dikala ini
sejak mak pergi 


Mak
aku rindukanmu
dari dulu hingga kini
kadang aku terbayang kelam
kadang jua aku menangis sendiri
bila mak tiada disisi
aku sunyi mak....


Mak..
aku rindu padamu mak
ada belaian kasihmu terpahat disini
ada ciuman rindumu tercalit didahi ini
ada sentuhan kemarahan sucimu kuingati
begitu sukar aku lupakan
acapkali membuat aku lena menangis
aku rindu padamu mak


mak
ada doa yang kuhadiahkan padamu
ada sisa cinta ayat munajat yang hadir
ada janji kasih yang kupegang
ada selimut keredhaan ingin kusampaikan
disaat aku hadir pada kasih Allah
disaat aku bersujud panjang 
memohon keampunan buatmu
selamanya


mak...
aku rindu sangat padamu
aku sayang padamu mak....


mak...
al-fatihah ini tak akan kulepaskan
akan ku doakan menemanimu selamanya
hingga aku juga hadir disisimu..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.