Tuesday, September 27, 2011

dibawah lindungan Allah

aku adalah aku
dalam diri aku ada nur cahaya
ada bekal redha kasih 
ada kesaksian dalam bermunajat
hidup mati hanya kerana Allah


aku adalah hamba
bukan memperhambakan kebencian
bukan jua dihambakan untuk nafsu serakah
aku adalah hamba Allah
wujud dalam sentuhan keredhaan
memperjuangkan jalan kebenaran
diatas nama LaailahaILLaulahMuhammadurrasullullah


aku hadir dalam kasih tulus
ingin menyempurnakan hak
ingin mendakap ukhuwah 
memakukan warna suci jihad
dalam memperjuangkan kebenaran
pada setiap jalan yang berduri dusta
yang kerap mencelah jiwa resah
gundah-gulana dan kemaruk dosa
diatas laungan takbir
AllahuuAkhbar


aku adalah insan
merindukan kedamaian
mengangankan saf-saf utuh
pada rasa keikhlasan
pada rasa ketakwaan
pada jalan-jalan yang benar
hidup dalam darah persaudaraan
diatas satu kalimah
tiada Tuhan selain Allah


aku wujud disini
hidup bermain seloka dunia akherat
bertitikan jalan yang berliku 
bertemankan semangat kasih
mengharap suatu keredhaan
dalam panji-panji kejayaan
yang pasti akan tiba


aku ada disini
berpayungkan doa munajat
berlindungkan kasih Tahajud
berlantaikan Taubat Nasuha
bercerminkan zikir hajat
dibawah lindungan Allah

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.