Tuesday, September 27, 2011

andainya kau mengerti

kasih
andainya kau mengerti
begitu hebat aku mencintaimu
teramat dalam menyakitkan rindu
terjahit dalam tali-tali ketelusan
jujur dan ikhlas menemanimu
selamanya


kasih
andainya kau mengerti
ada bahasa rindu kerap kudendangkan
ada pelukan tulus selalu kusirami
ada segalanya
hingga aku lupa ruang letihku
untuk menidurkan diri disaat aku sedih


kasih
andainya kau mengerti
ada bayang dendam hadir dalam mimpiku
membasahkan setiap kedinginan lenaku
dikala aku mula disakiti
didustai dalam kasih derita


kasih
disini
aku ingin berlari pergi
mengejar warna pelangi
disaat senja menangis keluh
melupakan segala kerinduan
yang pernah terhiris duka


kasih
andainya kau mengerti
hadirlah dalam hidupku
sebelum
nafasku terhenti sudah

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.