Saturday, April 16, 2016

tahu tak. aku sayang kamu sangat-sangat

tahu tak
aku sayang kamu sangat-sangat
walau hatiku selalu disakiti
pada rasa benci 
pada sangka-sangka buruk 
pada fitnah yang tercalar
tahu tak

tahu tak
aku sayang kamu sangat-sangat
walau air-mata ku sendu pilu
pada rasa gusar
pada cerita-cerita keliru
pada cemuhan caci-maki hina
sedih sungguh

tahu tak
aku sayang kamu sangat-sangat
dikala sepi melakar duka
disaat khuatir mu celaru
ku curahkan segalanya
menari dalam tawa watak-watak resah
segalanya untuk kamu
hebat sungguh

tahu tak
simpatiku tiada penghujung
cintaku tiada warna pudar gundah
rasa kasihku merayu kelam
pada mimpi-mimpi serik keliru
pada duka sang pentafsir malang
terkeliru amat mengelirukan
hampa berduka

tahu tak
aku sayang kamu
sayang sangat-sangat...


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.