Friday, October 31, 2014

kenapa tak sabar....aku juga penat...








kenapa tak sabar
suka sangat buat fitnah
suka sangat buat cerita
suka sangat buruk sangka
aku juga penat......
penat sangat

kenapa tak sabar
suka memburuk-burukkan
suka mengata-nista
suka pada kedurjanaan
aku juga penat......
penat sangat

kenapa tak sabar
suka menuduh yang bukan-bukan
suka sangat menghina
suka melihat orang berduka
aku juga penat......
penat sangat

kenapa kamu tak sabar
dulu aku dihina dicaci dikata
dulu aku dicerca diumpat derita
dulu aku tersisih celaru
aku derita siapa tahu
aku sedih siapa ambil kisah
aku juga sudah penat....
penat sangat-sangat

kenapa tak sabar
sabarlah....
kamu diduga dengan cobaan
kamu diuji dengan kesabaran
kerana
aku amat sayangkan kamu...
mengertilah darahku

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.