Monday, January 30, 2012

nabila kusayang

nabila kusayang
kamu gadis cantik yang pernah wujud
walau kenakalan kamu mengusik jiwa
walau adakalanya hatimu berdendam
walau sikap manjamu berdendang
aku tetap mencintaimu selamanya

nabila kusayang
kutahu lubuk isi hatimu
kucuba kejar rindu kasihku
kulakarkan diatas tinta emas 
penuh tulus dan rasa ikhlas
mendakap raut-raut kasih
diantara kita berdua

nabila kusayang
usia kita berbeda
membuat aku kerdil sekali
kerna hatiku sering-kali resah
gelisah teramat sangat
adakah cinta ini terbalas
terhias harum semerbak
pada kuntuman bunga yang mekar
berpaut pada ketulusan rasa kasih
diantara kita


nabila kusayang
daku ikhlas menyayangi dirimu
daku tulus pada cinta ini
bukan kerna bayang kemewahan
tapi terpikat pada secubit ayumu
terpikat pada jernih suci wajahmu
pada ketulusan watak jiwamu
ingin disayangi sepenuh hati
memperhambakan diri pada kedamaian
pada kerlipan cahaya kasih
diantara kita berdua

nabilaku sayang
aku masih disini
ingin menemanimu sepanjang hidupmu
walau jerit payah jadi bebananku
walau prasangka jadi warna keliru
walau fitnah mencarik cinta kasih
aku tetap mengasihimu 
aku tetap mencintaimu setulusnya
dibawah satu hembusan kasih
mengharap redha Allah

nabilaku sayang
aku masih disini
selamanya merinduimu.........


******************************


slm buat gadis bernama NABILA yg selalu mengusik jiwa kosongku...

membuat aku sepi seorang disini...

al-fatihah buatmu adikku...yang juga teman hidupku...perpisahan ini...redhaku terima... 

dikau pergi...sebelum kita berdua bersama diijabkan...hingga kini...aku membujang...


moga Allah swt rahmati dan berkahimu disana......

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.