Tuesday, June 9, 2015

maafkan aku ya.

maafkan aku ya.
malam ini malam Jumaat 11 syabaan1436 hijriah
hari ini hatiku sebak mengusik duka
aku mohon kepada Allah agar hatiku tenang dan damai
aku mohon kepada Allah agar aku dapat keampunan
aku mohon kepada Allah agar aku dapat meminta maaf
kerna aku juga punya dosa dan kelemahan...
maafkan aku ya.
maafkan aku seandainya berdoa sebegini
Ya Allah ampunkan mereka yang baik kepada daku
Ya Allah kasihi mereka yang bersangka baik kepada daku
Ya Allah lindungi mereka yang banyak membantu daku
Ya Allah sayangi mereka yang berhati mulia kepada daku
Ya Allah pelihara mereka yang membaca doaku ini
Ya Allah mereka ini insan mulia disisiku
maafkan aku berdoa seperti ini
maafkan aku
pernah menyakiti hati mu
maafkan aku
pernah membuat air mata mu menitis
maafkan aku
pernah melupakan jasa kebaikan mu
maafkan aku ya
aku minta maaf sangat-sangat
maafkan aku
kerna
aku tidak pernah putus mendoakan mu
terkadang air mata ku mengalir
menyebut nama mu di dalam doa munajat ku
maafkan aku..
maafkan aku
aku tidak akan lupa kebaikan mu
maafkan aku
aku tidak akan lupa jasa budi mu
maafkan aku
aku tidak akan melupakan mu
kerna
aku tahu
kau insan mulia
maafkan aku ya
maafkan aku
seandainya pada malam ini aku mendoakan mu
maafkan aku
seandainya pada malam ini air mata ku menitis lara
maafkan aku
seandainya aku berdoa memuji diri mu
maafkan aku
seandainya aku mengingati mu
maafkan aku
kerna
aku tahu
kau insan pemurah
kasih sayang mu amat bermakna dalam hidupku
maafkan aku
kerna aku ingin menatap wajah suci mu
kerna aku ingin memeluk kasih mesra mu
kerna aku ingin menyayangi mu
kerna aku ingin membalas jasa mu
maafkan aku...
maafkan aku
seandainya aku sudah tiada lagi
maafkan aku
seandainya aku hampir tersungkur
maafkan aku
seandainya aku rebah tersisih
maafkan aku
atas kesilapan dan dosa ku
kerna
aku juga manusia
pasti ada kelemahan dan kekurangan
maafkan aku ya
kini
seandainya kau membaca cerita ku ini
aku berdoa kepada Allah
agar kau tetap dalam rahmat Allah
agar kau tetap dilimpahi rezeki
agar kau tetap diberi keberkatan hidup
agar kau dilindungi kasih sayang Allah
agar doa-doa mu terbuka hijab
agar kau bahagia selamanya
kerna
kau insan ISTIMEWA dalam perjalanan hidup ku
aku amat rindukan kebaikan mu

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.